Irailaren 23an bigarren aldiz elkartu ginen Ikaskuntza Areagotuko taldeko kideak. Bileraren ardatza agente gisa elkar ezagutzen jarraitzea izan zen, baina begirada analitikoagoa izan genuen; izan ere, bileraren azken helburua arazoen eta debateen mapa bat sortzea zen, mapa horretatik talde gisa erronka komun bat zehaztu ahal izateko.
Horretarako, proiektu pertsonalak eta/edo kolektiboak partekatu genituen. Abiapuntua autokritika izan zen, guztiok onartu baikenuen ezer ez dela beti erabat ondo ateratzen, eta gure kideak arretaz entzun genituen esandakoaren azterketa konstruktiboa eginda, oztopoak identifikatzen eta eztabaida emankorra eta ikasketa uneak sortzen laguntzeko. Kideen praktikak modu dialogikoan aurkezteko modu hori oso emankorra da kasuak aztertzerako orduan. Izan ere, ez da gauza bera batek kontatzen duena eta besteek entzuten dutena, eta bi kontakizun horiek erkatzen direnean azaltzen dira arazoak. Proiektu bakoitzaren soziogramak egitea ere proposatu genuen, era grafikoago batean identifikatzeko proiektuak osatzen dituzten elementuak, baita gatazka nahiz ikaskuntza puntuak ere.
Elkarrizketa horietatik abiatuta arazo errepikarien mapa kolektibo bat sortuko dugu.
«Erronken familiak»
Arazoen mapa prozesatuta, horietako asko antzekoak zirela edo erlazionatuta zeudela eta «erronken familiatan» sar zitezkeela ikusi genuen. Familia horiek proiektu bakoitzeko kanpoko nahiz barneko gaiei/elementuei dagozkie. Edo, arago, aldi berean proiektuen «barnean» eta «kanpoan» dauden gaiei.
Era berean, arazoak proiektuen hainbat alderdirekin lotuta badaude ere, hiru kategoriatan antola litezke:
- – Batez ere ezagutzarekin loturikoak:
parte-hartzea, dibertsitatea, partekatzea, komunikazioa eta eskuragarritasuna
- Batez ere taldearekin loturikoak:
egiturak, erakunde publikoarekiko harremana, denbora, boluntariotza
Eta gogoeta horietan oinarrituta honako taula hau egin dugu:
+ BARNEKOA |
barnekoa/kanpokoa |
+ KANPOKOA |
EGITURAK
|
||
FINANTZAKETA
|
||
ERAKUNDE PUBLIKOEKIKO ERLAZIOA
|
||
PARTE-HARTZEA
|
||
DENBORAREN (kudeaketa)
|
||
ANIZTASUNA
|
||
BOLUNTARIOTZA
|
||
NORABIDE ALDAKETAK
|
||
EZAGUTZA PARTEKATZEA
|
||
KOMUNIKAZIOA ETA ESKURAGARRITASUNA
|
Etorkizunera begira
Puntu honetan ezin genuen gehiago eman eta informazio hau guztia lasaiago prozesatzea erabaki genuen, interesak eta urgentziak bereizteko, eta erronka komun bat laburbiltzeko.
Hala ere, erronkari aurre egiteko orduan funtsezko alderdi bat dagoela ondorioztatu genuen: ezagutza boterea da, hura menderatzen duenak harreman espezifiko bat ezartzen du besteekin.
Puntu hori funtsezkoa da ezagutza logika horizontaletatik sortzearen eta banatzearen eta hala ezagutza hegemonikoaren hierarkiak saihestearen aldeko lantalde batentzat. Guztiok geunden ados eta adostasun horretatik bideratuko dugu gure etorkizuneko lana.