OpenLedRoller

Openledroller OlatuTalka-ren testuinguruan teknologia irekiak ezagutzera emateko martxan jarriko dugun proiektu txiki bat da, laborategiaren jarduera agente eta kolektibo berriei irekiz. Duela hilabete batzuk eta LED kontrolaren inguruko tailer batzuen ondorioz (LED kontrola edo PsicoLEDia), hainbat parte hartzailek wearable-en eremuan esperimentaziorako pauso bat ematea proposatu zuten, teknologia inguruetan gero eta sartuago dagoena. Hirikilabs Laborategi Hiritarrean egin ohi izaten dugun bezala, eremu honetarako hurbilketa beti teknologia irekien erabileratik eta gure egiteko modutik, hau da, beti guk geuk eginda eta batez ere, besteekin banatu eta eginez aurrera eramango dugu. Jesús Dominguez, Angel Hernández, Aritz Zabaleta, Joseba Egia, Ibai Zabaleta eta Edorta Subijana Olatu Talka bezelako jaialdi baten horrelako teknologiak zabaltzeko bildu genituenean, laborategiaren baloreak banatzen dituen kirol batekin kolaboratzean pentsatu genuen, Roller Derbya.
Roller Derbya guztiz autokudeatutako kirola da, non jokalariek beraiek talde eta partidak antolatu, arbitroa bilatu edo uniformeak egiten dituzten eta gainera, joko dibertigarri, ganberro, ikusgarri, feminista eta burujabea da, dena dauka. Easo Avengers taldekideak ezagutu genituen eta teknologiak Roller Derbyari eskaini ahal dizkion gauzei buruz hitz egin genuen, wearableak hau bezelako kirol baten izan dezaketen eragina diseinatzen hasi ginen. Arantxa Lopeteguik askorentzak mekanika ezezaguna zenaren gidaz egin zuen (kirolari buruzko informazio gehiago hemen) eta taldea argiztapen honek kirolean izan ditzazkeen aplikazioengan pentsatzen hasi zen. Zentzu honetan proiektuaren helburua wearable eta jokoaren arteko interaktibitatea sortzea da, honetarako gailuen sentsorizazio eta konektibitatea interesgarria izanik, ikusleei edo arbitroei informazioa emanez.
Edozein kasutan, proiektuaren lehenengo fasean baieztatu nahi zena zera zen, led tira, bateria edo plaka kontrolarzaileak bezalako elementuak horrelako kirol batekin bateragarriak zirela. Era berean, beste leku baten irekia eta errepikakorra izan daitekeen teknologia bat erabiltzen saiatuko da, prototipoen emaitzak beste taldeentzat banatu eta argitaratuz, horrela, munduko beste lekuetako taldeek wearableak erabili ditzaten. Horretarko errexena eta logikoena Arduinorekin bateragarria den teknologia eta materiala lortzeko, kasu honetan, Adafruit-ek eskainitako produktuetako batzuk erabiltzea da. Proiektua eta tailer bataten garapenerako Paola Guimerans-en laguntza dugu, artista, hezitzaile eta interaktibitate-diseinatzailea da eta laborategiko kolaboratzailea. Roller Derbyko jokalariek beren arropak egiteko tailerra berak eskainiko du.
photo_2015-05-20_14-03-34
Prototipoak hurrengo osaiaak izango ditu:

Material honekin sorbaldako argiztatu batzuk egiteko tailerra egingo da, jokatzen ari diren taldeak desberdintzeko. Argi-sistema sortzeko neurrira egindako tirante batzuk erabiliko ditugu, non led tirak josi eta Flora edo bateria bezalako gainontzeko osagaiak integratuko diren. Tailerra Paola Guimeransek eskainiko du eta jokalariek plakak josi eta programatuko diztuzte baliagarria izan daitekeen prototipo bat lortzeko asmoz. Aurrerago eta Olatu Talkan zehar Maiatzaren 29an 22:00etan Sagüesen jokatuko den partidaren konklusioekin hasierako prototipoari funtzionalitate eta interaktibitate berriak gehitzen saiatuko gara.