¿Porqué utilizamos medidores Co2 para ver si un espacio está libre de COVID-19? ¿Qué aprendizaje podemos extraer de los procesos de medición de Co2 que están llevando a cabo durante la pandemia? ¿Qué hace falta para ponerse a medir la concentración de Co2? ¿Cómo recopilar, procesar e interpretar los datos recogidos con uno de estos medidores? ¿Pueden hacer todo esto los niños? ¿Tiene el proceso completo de recopilación, tratamiento y análisis de datos interés pedagógico?
COVID-19 birusak eragindako pandemiak aurrera egin ahala eta birusa airetik transmititzen dela ikusita, zientzia komunitarioko proiektuak agertu dira, espazio itxiak aireztapen-egoera onean mantentzeko. Egin diren argitalpenen artean sentsore komertzialen eta saltokien zerrendak, oinarrizko osagaiekin eta ezagutza teknikorik gabe eraiki ahal izateko tutorialak, sentsoreek sortutako datuak nola bildu eta prozesatu eta nola interpretatu jakiteko gidak partekatu dira.
Besteak beste, material horiek ikastetxeetan eta institutuetan erabili dira gelak behar bezala aireztatuta edukitzeko. Ezagutzen ditugun kasuetan, esperientziek lan-gainkarga ekarri diete irakasleei, eta prozesua oharkabean pasatu da ikasleentzat. Eta ikasleak berak balira hori egiteko arduradunak? Eta osasun-helburuez gain, prozesua helburu pedagogikoekin pentsatzen badugu?
El fin de este proyecto será experimentar el proceso completo: construir los sensores, recopilar datos de concentración de Co2, procesarlos, analizarlos y visualizarlos, aprender a leerlos para sacar conclusiones. Siempre produciendo una documentación que permita a niños y adolescentes entender y reproducir el proceso completo.
Pausuz pausu
- CO2 MH-Z19B sentsorea
- AZDelivery NodeMCU Lolin V3 Modulo ESP8266 ESP-12F edo SeeKool 2pcs ESP8266 ESP-12E CP2102 Módulo NodeMcu kontroladorea
- Alimentadorea: USB kable bidezko elikadura. Bateria mugikorra erabiltzen da (power Bank). Ordenagailu eramangarri bati entxufatuta ere elikatu daiteke, edo entxufe bati zuzenean.
Material gehigarriak
-
Power Bank: Neurgailuak autonomia izan dezan eta mugikorra izan dadin, Power Bank bat entxufa daiteke.
- Karkasa: eMarieten hainbat karkasa erabilgarri daude neurgailu bat eraiki duten pertsonetako batzuk egin dituztenak deskargatzeko.
- Diseinu interesgarria dago (Contracovid erabiltzailearen kutxa) 3D inprimagailuarekin fabrikatzeko, eta badirudi soldatu beharriz ez izateko pentsatuta dagoela. STL eskuragarri hemen.
- LCD pantaila: Mota honetako pantaila bat erabil daiteke: OLED pantaila-modulua arduino oled-erako, 0,96 hazbeteko IIC pantaila, 4 pin, zuria/urdina/horia, 128 × 64 12864 LCD pantaila-monitorea.
- Soinu-alarma.
Pausu orokorrak
- Sentsorea plakara soldatu.
- Driverra plaka kontrolatzailean instalatu.
- Wifi bidez konektatu neurgailuarekin. Plakak wifi sare bat sortzen du (ESP-Easy), eta bertara konekta gaitezke. Pasahitza configesp. Neurgailua nahi dugun wifi sarera konektatzeko konektatzen gara. Konektatu ondoren, plakaren konfigurazio-orria ikus dezakegu. Garrantzitsua da neurgailuari wifi sarean esleitu zaion IPa idaztea, wifi sarera konektatutako ordenagailu edo telefono baten nabigatzaile batetik konektatu eta konfiguratu ahal izateko.
- Neurgailua konfiguratu. Bideoaren 14:30 minutua. Konektatu HTTP bidez apuntatutako IPra. Alta eman sentsoreari ESPEasy gailu gisa.
- Kalibrazioa. Ez da beti beharrezkoa.
Eraikuntza prozesurako oharrak
- Web-aplikazio bat dago horretarako.
- Esptool:esptool:esptool write_flash 0 archivo.binusamos komando-lerroaren aplikazioa erabiliz, write_flash aukera 0 aukera bidali eta instalatzeko, firmawarea non ostatatu behar duen esateko. 0 memoriaren hasierada.
- eMariete bideotutoriala
- MedialabTabakalerako lantegian sortutako bideoak
- Lantegia aurrera eramateko informazioa eMariete blog-ean oinarritu zen.